پینه دستان

پینه دستان


به نقل از ایلنا

چکیده: یک روز به دنبال جداسازی بانک رفاه، روز بعد به دنبال به تاراج بردن شرکتهای سرمایه گذاری آن و امروز به دنبال ادغام درمان سازمان در بیمه نظام سلامت هستند.

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتشار بیانیه ای گفته است ادغام خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در بیمه نظام سلامت در جهت به یغما بردن سرمایه‌های این سازمان است.

به گزارش ایلنا در متن این بیانیه آمده است: جامعه کارگری بار‌ها اعلام کرده که سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که تمام سرمایه آن متعلق به بیمه شدگان از نسلهای گذشته تا به الان بوده و این امانت می‌بایست بدون هیچ گونه دخل و تصرفی و البته خیلی بهتر از الان به نسلهای آینده منتقل شود با این وصف مدتهاست که عده‌ای بدون توجه به ساختار سازمان و هر روز با ادبیات جدید در جهت به یغما بردن سرمایه‌های آن هستند.

یک روز به دنبال جداسازی بانک رفاه، روز بعد به دنبال به تاراج بردن شرکتهای سرمایه گذاری آن و امروز به دنبال ادغام درمان سازمان در بیمه نظام سلامت هستند. آقایان بهتر است در خصوص تکلیف قانونی دولت‌ها در حوزه سلامت به اصل ۲۹ قانون اساسی نظری داشته باشند و ببینند که برخورداری در تأمین اجتماعی و سلامت از وظایف دولتهاست یا از وظایف تأمین اجتماعی؟! آیا شما به دنبال ایجاد نظام سلامت از جیب بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستید؟ اصلاً فرض را بر این بگیرید که سازمان تأمین اجتماعی وجود خارجی ندارد و بالطبع درمانی هم بوجود آمده که ۴۶% از کل جمعیت کشور را پوشش دهد، آنوقت چکار می‌کردید؟ آیا شما به جای اینکه ممنون این نهاد باشید که بخش عمده‌ای از وظایف دولت را انجام می‌دهد به دنبال تخریب آن می‌گردید؟ اگرچه در برنامه پنجم توسعه در بحث سلامت و تجمیع حق بیمه‌ها اشاره شده است اما آخر شما به اصلیترین و بنیادی‌ترین موضوعات بیمه سلامت توجه داشته‌اید؟ آیا شما تا به الان بسته خدمات درمانی پایه را تعریف کرده‌اید؟ که اگر اینگونه باشد بحث عقد قرارداد بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیمه‌های تکمیلی چه مفهومی دارد؟ در خصوص جمع آوری اطلاعات جهت تکمیل پرونده‌های الکترونیکی کاری صورت گرفته است؟ یا اینکه در حد شعار مانده است؟ آیا نظام مدیریت یک پارچه اطلاعات که از پر اهمیت‌ترین بخشهای این نظام است تکمیل شده است یا اینکه این قانون را بهانه خود کرده‌اید تا بدینوسیله سازمان تأمین اجتماعی را به خاک سیاه بنشانید.

یک توصیه برادرانه هم به آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت داریم و آن اینکه برادر عزیز تا زمانی که امثال شما قومی، قبیله­ای و بخشی فکر می‌کنید نظام پایه سلامت به نتیجه‌ای نخواهد رسید تا زمانی که منافع عده‌ای از مسئولین حوزه سلامت به بخش خصوصی متصل شده است نظام پایه سلامت به مانند سایر نظامهای شکست خورده به بایگانی تاریخ خواهد پیوست تا زمانی سطح درآمدی و اختلاف طبقاتی پزشک با پزشک چند ده برابر و پزشک با سایر اقشار جامعه چند صد برابر است و همواره بخشی از اینجامعه پزشکان خود را تافته جدا بافته می‌دانند این سازمان ایجاد نخواهد شد.

بنابراین به صراحت اعلام می‌داریم که هرگونه دست اندازی به اموال سازمان و هر نوع خدشه به صیانت و ساختار سازمان و یا ادغام درمان آن در سایر بیمه‌ها این‌ها خطوط قرمز جامعه کارگری است که مطمئناً با تجمعات میلیونی خود حتی هرگونه فکر انحرافی به این سازمان را در نطفه خفه خواهند کرد پس برادرانه به شما توصیه می‌کنیم که به جای چوب لای چرخ این نهاد بین النسلی گذاشتن بیایید و وظیفه خود را در قبال آن انجام دهید و حق سرانه درمان میلیون‌ها تحت پوشش آن را پرداخت نمائید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 11 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com